Joyous Moment - 2010...

Fuh!!!…giler bersawang….

Assalam…lame giler aku tak hapdet blog…blogwalking pon sekali sekala jer…rindu sbnrnye nak menulis tp byk bende yg menghalang aku dr hapdet blog… jeng…jeng…jeng…apakah halangan itu…suspen jek…

Last aku hapdet adalah mase besday aku bulan Nov tahun lepas…skrg dah bulan 3…almost 4 bulan dah aku tak hapdet…mmg patut bersawang blog aku nih…Actually byk bende best yg jadi kat aku last year. Boleh dikatakan 2010 adalah tahun rezeki utk aku n family kot…hehe

First, kami terima ahli baru dalam family husband aku…Adik ipar aku G-ra dah dpt soulmate sehidup semati dia…Welkem to our family Faris. Nama adik ipar aku pon dah same ngan name anak aku. Semoga uolls live happily ever after.

Second, Alhamdulillah…aku masih lagi bernafas dan diberi kesempatan utk celebrate besday aku yg ke-30 pd 29 Nov yg lepas…sampai la nih besday present tak dpt lagi…huhu

Third, aku dikejutkan dengan berita yg kami akan dpt ‘orang’ baru dalam family kami… hehe… boleh ke dikategorikan berita mengejut…Actually aku disahkan pregnant anak kedua…igtkan period aku lewat dtg…rupe2nye mmg tak dtg smpi sudah… huwaaaa….really missed my period!!...Bile dah seminggu tak dtg, aku pon suh husband aku beli pregnancy test. Giler berdebar mase nak test…pastu tunggu dalam 5 minit…. Sah!!...positif…perasaan mase tu tak tau nak kate ape…masing2 blur coz kitorg langsung tak expect…frankly speaking, mase tau aku pregnant tu, aku tak excited langsung… bukan kate tak bersyukur tapi mmg bukan dlm plan lagi…Tp takpela…rezeki namenye tuh…believe in everything happens for a reason. Best part, dua-dua adik ipar aku G-ra n Salwa pon disahkan pregnant. Dan nak tambah lagi best, kitorg sume expected due tarikh yg dekat-dekat dalam bulan 7. Salwa 28 julai, aku 29 julai, G-ra 30 julai. Tapi mungkin belum rezeki G-ra, dia miscarriage..Takpela G-ra, boleh cuba lagi.

Fourth, lepas aku tau aku pregnant, aku dah start mabuk. Bende yg paling aku takut sekali coz mabuk pregnant adalah hazab bg aku…huhu…Again, aku dikejutkan dengan berita yg aku berjaya dlm interview sbg pegawai…betul ke…mimpi ke aku nih…to be frank aku langsung tak mengharap berjaya dlm interview tuh… byk lagi calon2 yg lebih layak…mase bos aku bagi offer letter tu, dia siap ucap tahniah. Tp aku blur je… mase tu kan aku tgh mabuk teruk…tak tau nak hepi ke ape…apepon sume tuh rezeki…

Fifth, My big boy, Farish Hakimi dah start masuk tadika. Sibuk sgt nak pegi sekolah baru. Fikir punye fikir, at last aku n husband decided hantar Farish kat Sekolah Tadika Krista. Lagi pon farish dan nak masuk 4 thn. Dia pon excited nak g sekolah baru plus dpt uniform baru. Kat tadika tu pon ada day care, so Farish dok situ sampai petang la. From day to day…byk bende baru yg Farish belajar kt tadika dia. Balik rumah, mcm2 lagu dia nyanyi. A-Z pon dah pandai. Menulis nombor pon  dah reti sket2. Ok la kan…at least he learn something…

Peh…pjg la plak entry kali nih…iyala…dah lame tak hapdetkan…sebelum nih aku mabuk pregnant…tu yg takde mood langsung nak tulis blog. Skrg dah almost 5 month kandungan aku. Still mabuk lagi cume dah kurang sket. InsyaAllah, pasni akan rajin sket hapdet walaupon tak selalu. Anyway…Sangat bersyukur atas rezeki yang telah diberikan. AMIN.



6 comments:

·٠•●♥ NOR ♥●•٠· said...

Hi Kak Mai... lame nyer x update kn?.. Faris tukar krista desa anggerik ye?... patut la x nampak da kt taska aziq...rasa cam nak tukar gak la.. hehe... N'way..congrats!!..

Mayiskandar said...

Nor : Hi Nor...tenkiu...tu la lame giler tak hapdet...takde mood coz mabuk...hehe...a'ah, akak dah hantar farish kat Krista anggerik...sibuk sgt dia nak g sekolah baru...adala 3-4 org dr taska aziq masuk krista...boleh la hantar mia kat krista...

ain.ya.nun. said...

tahniah puan,eh, kak mai. =p
tahniah untuk segalanya.

semoga akan terus maju dan cemerlang.

.:. SyazMaa .:. said...

adeh, windu nkbaca entry baru k.mai ni... baru dpt... tahniah n moga2 yg terbaik utk k.mai n family...;)

ann @ hatiberbunga said...

tahniah! tahniah!

Mayiskandar said...

dak pink, maa, ann : tenkiu...tenkiu...