Cowboy Town yg sgt best...


Baru-baru ni aku organized satu bengkel student kt Port Dickson. Actually bengkel ni merupakan bengkel yg wajib dibuat tiap semester utk student. Memula tu jenuh gak pikir nak wat kt mane...abih la aku google sume tmpt n tanye staf kt tmpt aku. At last jmpela satu tmpt kt PD nie. Name dia Eagle Ranch Resort...Not bad la tmpt dia...Ala-ala cowboy town gitu...accomodation dia sgt unik coz every single things ala-ala cowboy... Dressing staf diorag pon cam koboi gak...senag citer sume koboi la...jom layan pic..

Nie Main Gate Eagle Ranch Resort, PD


Bengkel ni start dr 2 - 4 Julai...Kitorg bertolak dari opis aku 2 Julai pukul 3 petang...smpi sane terus check in. Time kitorg kat sane ade satu group lagi NSTP wat team building...As  urusetia aku la kene bahagi2kan bilik utk urusetia n student. Utk urusetia, kitorg dok kat Band Wagon. Student plak dok kat Log Dormitory

Ha...Nie la Band Wagon...Unik kan..cam kete kuda


Close up...
Interior Band Wagon...Twin Sharing...
TV, aircond, kipas, toilet...sume ade...
Nie Log Dormitory utk student

Interior Log Dormitory...sume berasaskan kayu...dorm yg sgt cantik n selesa...
Siap aircond n kipas


Pas dah check in, kitorg terus g makan malam...yang bestnye kt sini, tmpt sume dekat2...ko takyah nak jalan jauh2 nk g makan, dewan seminar, bilik tido, etc


Nie la Crossroad...tmpt makan...mknn dia byk pilihan.. puas hati la...konfirm ko kekenyangan punye




Nie orang-orang kuat + kuat makan gak...hihi...ustz kamel n iskandar


Nie D'Barrel...last day kitorg makan kat sini...tmpt mkn ni lagi besar dr crossroad...
tp aku tak sempat nak mkn kt sini sbb kene balik...huhu




Pas makan malam, balik bilik n bersiap utk malam perasmian....Disebabkan aku lupe nak minta student jadi emcee malam tu, tak pasal2 terpaksela aku jd emcee...skrip pon wat on d spot je..tak sempat nk pantun2 bagai...


Horse Shoe @ Bilik Seminar




Malam tu, Tuan Pendaftar kitorang yang rasmi...tak leh nak close up...jauh sgt amik gmbr


Kenmain khusyuk sume...


Memula aku n cik liz cadang nak balik malam tu gak pas abih perasmian...al maklumlah...tuntutan keje...huhu...tapi cam rugi plak tak tido...alang2 dh smpi sini...nak la gak merasa tido dalam band wagon tuh...at last kitorg tido gak semalam..tido tak sedar diri...nak2 ujan plak malam tu...


Esoknye, bangun pagi terus g breakfast...amik ns lemak n roti canai...nasi lemak dia terbaik... bagi akula...sambal dia sedap...makan dgn roti canai...lagi sedap


Ko tengok...sebijik telor dia kasi...pandai2 la ko kopek sendiri...


Pas breakfast, g jengok jap bengkel tu...dok pon tak lame coz pas lunch aku terpakse balik coz ade meeting petang tu...huhu...tak puas dok kat situ...so sblm balik aku n cik liz g la round2 jap kt area Eagle ranch tu...


Beach Volleyball...


Nie tmpt Rope Challenge...best gile tmpt ni...sgt mencabar...tp kitorg tak amik pakej ni coz mahal sket...RM 30 perhead utk 2 tiang...


Tak dapat main, amik gmbr pon jadila...


Selain dari band wagon dan log dormitory, ada byk lg accomodation kat sini...ko pilih je nak yang mane...yg mahal, yang murah...sume ade...


Yang ni name dia log cabin...ni adalah penginapan yang termahal compared dengan yg lain...xde la mahal gile smpi ribu2...tak silap aku dalam 250++ kot sehari..

Ruang depan log cabin...interior dalam aku tak tau camne...tp aku dh google dah interior dia...cantik n selesa...

Yang nie plak kampung house...yg ni ala2 kg sket...suppose ade air kt bawah dia...tp dah kering kot...interior dalam, sila google ye...

ha...yg ni antara yg terunik dan murah...name dia Tepee...ala2 red indian...

kalo ade rezeki, next time aku nk try dok cni plak...cam best je

Nie interior tepee...ade satu katil queen. ada toilet n aircond...sape amoi nih...akceli aku jmpe sorng uncle cina ni baru balik dr swimming...kitorg pon bertegur sapela...aku tnye dia dok mane...dia kate dia dok tepee...terus aku tnye dia, boleh tak nak masuk tgk interior dalam tepee tu...uncle tu terus ajak masuk tepee dia...hihi...asal boleh je kan...amoi ni wife dia...diorg dari penang...sesaje jln2 bercuti

sempat lagi tu bergmbr kt depan bilik uncle tu...hihi

Pas abih meround kt situ, kitorg g survey tmpt untuk obstacle course...tmpt dia ade tarzan swing, monkey rack, flying fox...etc

Nie tarzan swing...aku try la gak bergayut...hmpir2 nk jatuh..seb baik tak jatuh...tp basah la gak seluar...huhu


Ni pantai dia...tp jauh sket la dr tmpt penginapan kitorg...

Dah abis survey tmpt outdoor games, aku dgn cik liz plan g mndi kt swimming pool plak...

Ni swimming pool dia...besar...tp ko kene pakai swimming attire...baru ko bleh mandi...kalu ko tak nak pakai baju swimming, ko boleh mandi kt kolam kanak2 atau jakuzi...


Nie jakuzi..kalo ko nak mandi dlm ni, ko minta staf dia bukak air yg berbuih2 tu...

Tingin sgt nk mandi kolam, kolam kanak2 pon jadila...best gak..dah la mandi dekat kul 12 tghr...gile terik...abih sunburn muke aku...huhu

Pas abih mandi, balik bilik n bersiap tuk lunch...nak balik ni pon terpakse suh husband aku dtg cini..seb baik la wat kat PD je...tak la jauh sgt dari nilai...kalu tak krn ade meeting harus aku balik esoknye...huhu...ape pon...tmpt ni mmg best la...sgt unik...highly reccomended for those yg bercadang nk wat team building or retreat...

Sekian...panjang sungguh entry aku:)






4 comments:

.:. SyazMaa .:. said...

adeh... rugila xpegi camni.... huhuhuhu. klu wiken, i nk gk join 1 family.... weeeeeeeeeeiiiiiiiii ;p

·٠•●♥ NOR ♥●•٠· said...

JPPF pernah wat kat sini... kitrg menginap kt tepee tu... blh tahan la... ada air-cond, toilet... tp agak sempit la... hehe...

Mayiskandar said...

Maa : xpe..nnt kite wat bengkel kt cni lg...leb bw family n adik amca to be:)

Mayiskandar said...

Nor : tu la...hr tu jmpe pecai...dia kate diorg pwenah wat kt situ...tu yg tanye pecai best ke tak...a'ah..tepee tu sempit sket.. klu bw family kene pilih bilik yg besar sket baru best...