10 Things I Hate About Myself...

Aku telah di tag oleh Ann tentang 10 bende kat aku yang aku x suke...ape ek....rasenye cam byk...

Pemalu  
Frankly speaking, aku nih sbnrnye adalah seorang pemalu yg amat sgt. Sgt benci dgn sifat pemalu itu krn menyusahkan aku. Sebabnye mase memula kawin dulu, aku sanggup berlapar disebabkan malu nak g amik makanan kat dapur. Nak makan pon malu kan...skrg tidak lagi...hehe 

Mudah putus asa 
Aku seorg yg mudah upset bile sesuatu yg aku nak atau plan x jadi or x dpt. Kekiranya bile sume bende yg dirancang x dpt aku akan rasa down yg teramat sgt.

Penakut 
Tu pon salah satu sifat yg aku paling menyampah + benci. Pantang org citer hantu sket confirm pastu nak g toilet kene minta org temankan. Yg selalu jadi mangsa Lynda la...hehe

Tak Independent 
Aku adalah seorng yg sgt bergantung esp kt husband aku. Sume bende dia watkan utk aku. Nak balik umh mak aku kat bangi pon dia cuak2 je nak bagi aku drive sendiri. Smpi husband aku ckp klu dia xde nnt, dia x tau camne ngan aku...camner ek...aku yg runsing.

Tak pandai marah orang 
Ini lagi satu sifat yg aku x suke..aku x pandai marah org. Maksudnye aku x pandai nak marah org depan2. Tp bile belakang dia, pijak semut pon x mati. End up terpaksa pendam perasaan marah sorng2...x pon balik rumah husband aku yg jd mangsa aku nak lepas marah...cian husband aku...sori ek bang...

Sambil lewa  
Ni pon aku x suke gaks...Ilmu tak mengapa aku begitu tinggi smpi aku rase sesape yg nak menuntut lmu x mengapa tuh, bleh la tuntut ngan aku. sume bende aku ambil lewa n mudah...Lesen kete tak renew 2-3 bulan pon aku leh wat dek jek...siap bleh bw passenger lagi.

Kurang Keyakinan diri 
Aku adalah seorng yg x confident ngan diri sendiri. Aku x yakin dgn kebolehan yg aku ada. Aku takut nnt ape yg aku buat org gelakkan atau salah. Sangat tak suke ngan sipat nih.

Tak Bercita-Cita Tinggi
Ape tuh? Jujurnye aku seorg yg tak bercita-cita tinggi. Cth : Org lain klu blh nak berjawatan besar or kaya raya. Tp aku x kisah la camni jer. Janji cukup makan n pakai. Tiap2 bulan gaji x miss. Tak mencabar langsung kan.

Tak suka Cabaran
Aku tak suka cabaran. Kalau boleh hidup aku nih biar smooth n silky.. xde duri n ranjau...ade ker hidup camtuh... Aku x suke sesuatu yg susah utk dimiliki...pelikkan...

Tak boleh jadi diri sendiri
Bile dgn org lain aku x boleh jadi diri sendiri...Kekiranye byk bende ttg aku aku hidekan. Aku pon x tau apsal. Tp aku hanye boleh jadi diri sendiri bile dgn husband aku je. Means bile dgn husand aku jer aku blh nak nanges, nak merajuk, nak marah nak sentap ect. Camne tu ek.Adakah aku perlu jmpe psikiatri??? aku ade masalah jiwa ke...


0 comments: