Pose...Oh....Pose...


Ermmm…dah masuk 7 hari kite berpuase.Sebelum nih takde mood nak wat entry pasal pose.Tp hari nie semangat agak suam2 kuku nak hapdet blog.so hapdet je la…
As usual, klu bulan pose of coursela menu berbuke pose akan mengisi entry bloggers2 termasukla aku gaks. Actually menu2 dibawah adalah menu hari ke-3 dan hari ke-6. Hari selebihnye adalah menu bazar ramadhan & menu kat rumah family.
 Menu Hari ke-3 : Ikan Siakap bakar, pucuk paku goreng air & sambal kicap

 Menu hari ke-6 : Ayam goreng sambal, Udang bakar mentega (Mentega takde so aku letak dorina boleh ke?) & kerabu mangga (Resepi nih yg paling aku x percaya aku buat. Belasah jer tgk resepi)

Citer tentang pose nih teringt pose mase kecik2 dulu. Seingat aku mase darjah satu sampai darjah enam pose aku x pernahnye cukup.  Ye la dulu pegi sekolah pagi sapai petang. Pagi sekolah biase pastu petang plak sekolah agama. Tapi sekolah agamala yg paling byk aku ponteng. Alasan x larat nak kayuh basikal tengah2 panas.
Pastu klu kt sekolah manjang pegi bilik air. Kengkonong nak basuh muke. Buka air kat singki laju2 pastu tutup penutup lubang air kat singki. Rendamla muke lame2.  Alasan  nak rendam muke padahal siap minum lagi air paip tuh. Peh!...serius time tuh aku rase air paip tu la yg paling sedap sekali. Masuk kelas muke memasing segar-bugar jer.
Bile balik rumah buat2la penat giler. Utk nmpk yakin yg aku pose, aku amikla besen besar letak air, pastu rendam badan dalam besen tuh. Best giler. Nyaman jer rase. Padahal bukannye pose pon. Tp tak mau bgtau mak aku coz nnt duit raye kene potong coz pose x penuh.
Mase sekolah rendah dulu iman x kuat di dada. Nmpk air paip pon cam sedap giler jer. Ada satu hari tuh aku terpaksa bukak pose disebabkan tak tahan tengok roti ngan marjerin. Pastu taruk pulak gula, giler sedap. Bile dah makan rase menyesal plak. So aku consider hari tuh aku pose sekerat hari. Esoknye pose lagi sekerat hari. Jadi la satu hari..hehe..ade ke camtuh
Tapi aku tgk budak2 skrg sgt bagus. Pose manjang penuh. Klu tinggal pon dua tiga hari jer. Walaupon ada sesetengah diorg tu pose bukan disebabkan mmg nak pose, tp oleh kerana dijanjikan dgn duit raya yg lumayan Tp pada aku ok la tuh. Duit tuh as a motivasi walaupon niat pose tuh dah menyerong. Tak kisah la kan. As long as diorg nak berpose dan belajar menunaikan rukun Islam yang ketiga tuh.

9 comments:

ain.ya.nun. said...

selamat berpose kak

~emma~ said...

ikan bakar tu nmpk menyelerakan la..sedapnye, terluir da nie..

Mayiskandar said...

Dak pink : Selamt berpose gaks...1st time as a wife:)

Mayiskandar said...

emma : Hehe...tu percubaan kali pertama...x tau la sedap ke tak...tp bleh mkn la:)

::studio_FARUQ:: said...

selamat berpose kak..
ehem..ehem...ade g toilet tak ari nie??minum ker??hehe...

Mayiskandar said...

ku Bukan aku : slmt berpose gaks...ari nie akak maintain...iman kuat di dada...kui...kui...

::studio_FARUQ:: said...

haha...bgus2...lg 22 hari je kak nk raye...sabar2...pasne nk minum segelan air paip pn tak pe siang2...hikhik :)

Elin said...

Wah..nyum2 ar kak mai...kelakar citer kak mai tu...siap rendam muka dlm sink..skrg ni ada buat lagi tak..hikhik..selamat berposa..

Mayiskandar said...

ku Bukan aku : klu dh abis pose ape kelas minum air paip...kene la minum air sedap2 plak:)

Elin : hehe....sekali sekal jer rendam...tp tak minum tau:) selamat berpose gaks kat Elin...