Hari Raye Kami...

Ermmm...dah masuk raye ke-10 baru ade mood nak hapdet blog. Sgt malas coz mode adalah melepakkan diri dirumah sepanjang hari. Nak kuar cari mkn pon malas. Redha jer makan aper yg ader kat rumah. Actually adik ipar aku Gra & tunang baru balik beraye rumah aku. Nak ke Nilai 3 cari barang kawen. So singgahla beraye kat umah sekejap. Skrg nie dua org anak beranak itu sdg tido, barula aku leh hapdet blog ngan tenangnye... hehe.

Citer pasal raye, tahun nie turn kami beraye di rumah family aku kat Bangi. Hari ahadnye baru kitorg balik Jerantut, Pahang sampaila hari khamis. Disebabkan dekat jer, aku n husband still keje smpi ari khamis. Bg chance kat opismate yg nak balik kg jauh. Tahun depan raye kat Pahang plak, so turn aku la pulak amik cuti awal. Harap maklum ek kengkawan:)

Tahun nie, aku & adik aku Amat (of coursela sbb bujang lagi) je yg beraye kat Bangi. Kakak aku n Baim, adik aku raye kat umah mertua. 2nd raye baru kami berkumpul. Dan tahun nie jugak aku tlh diamanahkan oleh mak aku memangku tugas beliau memasak rendang ayam dan daging. Peh!!!...sgt penat. Satu kuali besar plak tuh. Tak reti aku nak bajet. Sebelum nie penahla masak, tp cukup2 utk aku n husband mkn. Seb baik jadi walaupon aku rase cam kureng sket. Tp belasah jela...janji ader rupe & rase rendang.

Pagi raye tu jugak ade satu insiden yg agak tak boleh diterima akal...BAJU MELAYU AMAT HILANG!!!!!...Camner bleh hilang??? Jenuh mak aku cari satu rumah tp tak jumpe. Amat plak malam rayenye tak check langsung baju melayu dia dlm almari. Konfiden je ader. Pikir punye pikir baru Amat teringat yg baju melayu dia Baim pinjam aritu. Baim plak blh wat bodo jer. Dia kate Amat tak kol dia, so dia assume Amat dah ade baju raye lain. Sengalkan dua2 makhluk itu. Rase cam nak sekeh jer sorang2. At last Amat terpakse pakai baju raye 2-3 tahun lepas yg tekoyak sket kat kolar. Pastu g masjid kene gelak ngan member2 dia...hish...macam...macam.

Tema tahun ini adalah....Silver+grey

Kaler tema = Kaler kete

1st day raye - budak yg pakai baju hijau tu la hilang baju raye...

My big Family - 2nd day raye...Tema Warna-warni di Aidilfitri

Menu pagi raye - Nie la rendang yg aku masak.

Sekali pandang cam ayam masak merah pon ader. Nampak tak lemang tuh cam hangit sket. Mmg hangit pon. Tahun nie lemang ayah aku tak menjadi. Sume hangus. 4 batang jer yg selamat. Tu pon ala2. Nie sume gara2 budak hilang baju raye tu tak jaga api. Besela sape tahan nak dok ngadap lemang seharian. Sangap giler...huhu

Cousin aku yg sengal...terlebih makan buih...

Family kakak aku  (Along, Syazwan Afiq, Syahmi Aziq, Nazril)
Kakak aku dah cam datin wannabe dah...

Family Baim - Baim, Amir Ar Rayyan, Salwa

Baim relax jer beli baju Amir kat mudah.com. Malas nak g shopping kompleks + blh dapat murah. Memule cadangan kaler tema dorang pepel. tapi dah terbeli baju Amir kaler pink2 merah.
Baim kate tgk online cam kaler pepel.
Sah bute kaler. Bile org tu pos, rerupenye kaler dia lain.
So terpaksela diorg tukar kaler jadi kaler pink+merah.
Tak kisahla, janji cantek...

Gambar Family mertua tak snap pon coz dah raye ketiga. Diorang pon malas nak pakai baju raye balik. takpe, next year kite amik gambar bebanyak ek.
Sekian saje laporan Aidilfitri 2010 aku tahun nie...


4 comments:

::studio_FARUQ:: said...

huyoo..meriah laa...colour tema same dengan colour krete....hehe :-)

Mayiskandar said...

ku bukan aku : meriah....kete pon nak raye gaks...hehe

ann @ hatiberbunga said...

wah.. smart gak warna silver+grey ni. bleh sajes kt en.hubby ni utk tahun depan. hehe..

Mayiskandar said...

Ann : sajes...jgn tak sajes:) kitorg nie pon cari baju last minit. Seb baik ade kaler sprt yg dirancang...