Mode : Kacau Bilau...

Sangat penat...baru pas abih dua event yang agak besar kat opis. Kaki sgt sakit coz jalan kulu kilir tanpa henti plus sbb pakai kasut tinggi. Actuallynye kasut tuh tak la tinggi sgt kot tp disebabkan aku jarang pakai kasut tinggi jadinye kaki tak besela kot. Tp nak vouge punye pasal terpalsela tahan dan terima akibatnye. Ni la org kate kecantikan dalam kesakitan...huhu

Perasaan skrg nih adalah bercampur baur + huru-hara + bengong + rase nak marah+ Frust.Tak tau apsal. Sampaikan mase g pasar malam kat Nilai tadi pon aku tetiba nak naik hangin. Round2 konon nak cari tudung, tapi keciwa. Adala kot 3 - 4 gerai tudung jer kat pasar malam tuh. Pastu tak byk choice plak tuh. Pastuh kengkonon nak cari nasi lemak. Boleh tak sebesar2 alam buana pasar malam, sebutir nasik lemak pon takde org jual. Aku rase pasar malam Jerantut kat kg husband aku jauh lagi grand lagi. Sampaikan aku rase cam nak boikot je pasar malam Nilai...Series...tak best langsung...Nie yg rase cam nak pindah carik rumah kat Bangi nih....huhu

Pasni gak aku akan bertukar bos lagi buat kali yg tak igt dah bape. Tapi bleh dikatakan almost every year aku akan dpt bos baru. Perasaan aku? Tak tau ape perasaan coz dah bese tukar bos. Kalau tak silap akula selama hampir 6 thn aku keje, 6 kali aku bertukar bos. Tp aku still maintain kat situ. Bukannye sebab aku tak mau ditukarkan @ aku terlalu best kt sane (sila jgn perasan!!!) @ bos tak bagi aku ditukarkan, tp sbb post aku mmg forever kat  situ. Klu aku keje smpi tua, smpi pencenla aku kat situ. Unless kalau tetibe unit kenderaan request nak wartawan kat tmpt diorg, mungkin la kot baru aku bleh ditukarkan. Apsal Unit kenderaan??? Ntah rase cam best jer nak sebut...hehe

Ape pon gud luck pada my bos di tempat baru. Semoga tercapai ape yg diimpikan. Doakan saya dapat keje lain gak or klu ade keje kosong kat sane helo2 la saya kat sini kerna perasaan saya adalah 'zero' ngan keje saya sekarang. 6 tahun buat keje yg same. Sgt membosankan. Tapi nak wat camne, life must goes on...

*Perasaan sekarang adalah sangat huru-hara...
 Sudah Penat dengan segalanya...
 Semoga semuanya baik-baik aje...
'Believe that everything happens for a reason'

11 comments:

babyblue said...

boss dapat keja kat tempat lain ke atau tukar jabatan je?

Min Hamzah said...

bila fikiran tgh serabut+celaru apa2 yg dibuat semuanye serba tak kena....aku faham perasaan mu teman...cuma bsabar n berdoa moga2 impian ko tercapai....amin

**aku lglah...bilakah namaku akan tsenarai tok tukar???adakah bila kucing btanduk????

Bittersweet Life said...

1. Pasar malam Nilai mmg tak best...dah bertaun linda boikot...sbbnye byk org asing dari org malaysia..menakotkan...

2. Perasaan linda pon sama ngan kak mai...rasa x best + tak tau nak cakap cemane..serabut kepala otak bila pikir pasal keje + opis...nape kita asik tukar2 bos? nape? why?..huhuhuh


3.kalau unit kenderaan request nak wartawan, tlg la bawak linda skali ngan kak mai..pastu kalau kak mai nak gi keje tmpat lain..tggu la linda reshuffle dulu..tak sanggup dok 'sorang2' kat sini

Mayiskandar said...

Babyblue : Bos dapat keje kat tmpt lain. Kuar dr sini la kekiranye

Min Hamzah : Tu la mmg bererabut..tu yg merepek macam2 tuh...tu la tgh bersabar nie...emoga da rezeki satu hari nanti

*sabarla Min, ko tunggu kucing bertanduk dulu pas tuh confirm ko di tmpt lain...hehe

Lynda : Pasar Malam Nilai mmg tak best...

Nape kite aik tuka bos...Why...Why...Why...akak pon takde jawapan...mungkin kite tak best atau diorg yang tak best...hahhaaaa

Nanti akak bw g unit kenderaan ek. ane byk kenderaan, ite leh pilih mane ak naik nnt...hehe

Ajulaa said...

Kak Mai.. saya tak penah g pasar malam nilai. SIYES!
biarlah pegi jaOh sikit asalkan berbaloi².
Salu pegi pasar malam kat Bandar Sri Putra setiap selasa dan Sabtu
banyak Choive danyang berniaga is owang melayu.. :) tadela banyak warga asing segala..
Asal kita puas hati, beli makan pun murah dan sedap.. tak sesak ngan makhlok asing.. :)

Bab koje tu sabo lah yea
Saya ni memang da KONFEM2 kat sini sampei pencen.. lagila kena SBOR

Mayiskandar said...

Zura : Kat bandar sri Putra best ek.. akak bese pegi time bulan pose jer. Pasni nak try pegi pulak. Nak ke pasar mlm bangi cam jauh pulak.

Tu la...bersabo je la ek...

Ajulaa said...

saya tak penah jejak pasar malam nilai or bazar ramadhan nilai. siyes.. tade jiweee

baik g jaoh sket

pasar malam dia mcm pasar ramadan gak kak mai.. bestt

bangi pun saya da susah nak g.. da lama tak g pasalnya terlalu punuh ngan manosiaaaaaa.. jemmmmm

Anonymous said...

mOde kacO bilau eh?
patut aaar sampai 'TERLUPA' exam penting pagi tadi/smlm..
ahaks!

~penilai mu..kui kui kui~

Mayiskandar said...

anon : tu la pasal ampi terlupe bene penting...hehe...neway,ok ker performance saya tadi...hehe

zuhainikhusairi.blogspot.com said...

Biasalah..keje mengadap benda yg sama utk jangkamasa yg panjang amatlah membosankan + bila ada anasir2 jahat yg menyakitkan mata + hati..tapi nak buat camner kan..redha sbb cari rezeki..

Saya ni kadang2..rasa time2 tu juga nak berhenti. 6 tahun bt benda yg sama..kdg2 sampai terbawa2 dlm mimpi..

Mayiskandar said...

zuhaini : Same la kitekan... kengkadang bukan sebab bosan ngan keje tuh, tp bosan ngan kerenah org...penat layan...