Bila Farish Mula Menulis...

Lately nih…Farish pantang kalau jumpe pen@pensil…sibuk sgt nak menulis…siap tanye… ‘mane payish punye’…maknanye dia nak kertas la tuh…Ni pic yg aku sempat snap time Farish sibuk menulis sampai muncung2 mulut...hik..hik..
 

nak tengok ape yg farish tulis...jeng...jeng...jeng
*
*
*
*
*
*
Ni lah hasil kerja tangan Farish...aku pon x tau ape yg di tulis..bile aku tanye farish tulis ape ni... 'Nama Payish'...hehe...nama ke...ok la tuh utk budak yg berumur 2 thn 7 bln kan..

Kegilaan Farish terhadap penulisan nih semakin menjadi2 bile dia start tulis (dlm erti kate sebenar conteng) kat dinding rumah aku… ade satu pagi tuh aku tgh syok2 tido…mls nk bangun pagi…almaklumla hari cuti…tetiba farish sibuk kejut aku bangun… ‘ibu….ibu…payish tulis’…aku pon bangunla…Ya Allah!!! aku tgk penuh hasil2 seni Farish kat dinding bilik aku…Farish siap boleh ajak aku tgk hasil seni dia kt dinding bilik smbil senyum2 manja…kengkononnye nak impress aku la tuh…aku mengamuk sakan la…igtkan kt dlm bilik je…kt dinding ruang tamu aku kt atas pon dia conteng gak…nasib baik la dia conteng pakai pensil…kalau pakai pen…x atau nak kate ape…pastu jenuhla husband aku padam guna pemadam…aku x kuasa coz hati tgh membara…

Farish…Farish…selalu wat temperature ibu naik…Ape pon ibu tetap bangga farish dh mula pandai menulis dan boleh pegang pen@pensil dengan betul walaupon kidal (puas ajar tulis tangan kanan tp x jalan gak) terimala hakikat anak aku kidal…hehe

2 comments:

Diana Ishak said...

tunggu masa dia tak jumpa kertas and start conteng mana yang dapat...masa tu baru kita tau yang kita ada genetik naga.

Mayiskandar said...

green apple : hehe...