Nilai...I'm Back !!! & Picnic @ Air Terjun Sg. Kiol, Jerantut...

Penat!!! Baru je sampai rumah dlm kul 11.15 mlm tadi...Actually aku baru je smpi rumah aku kt Nilai...Cuti raya cina aku balik kg husband aku kt Jerantut, Pahang...dh lame x balik dlm sebulan lebih kot...balik hari sabtu sampai ari selasa...Nak balik Nilai tadi kitorag ikot Kuala Pilah...Nak elakkan jem la katakan...Seb baik aku x ikot hiway karak...jem giler...info nih aku dpt dari adik ipar aku yg balik KL...Saje je biar dia balik dulu...kalo jem dia bleh helo2 kt kitorg...hehe...keji kan..

Bertolak dari Jerantut lebih kurang kul 7.30 ptg...elok je masuk hiway LPT, G-ra adik ipar aku call bagitau karak jem...so kitorg pon amik keputusan ikot Kuala Pilah...Lepas tol terus kitorg masuk jalan kampung...punyela horror...gelap je jalan...kiri kanan sume hutan...seram oooo!!! kalu x kerana nak mengelakkan jem tobat aku x hingin nak ikot jalan tuh...dah la kete x banyak...jln mcm ular kene palu...bengkang bengkok x hengat dunia...mcm2 nama kg aku jumpe...sume x penah dengar plak tuh...yg paling aku igt kg. Sengogngoi...

Rase cam lame je dlm kete...tp x nmpk jalan pulang pon...Whatever it is kitorg x putus asa, perjalanan diteruskan...At last kitorg smpi kt pekan Kuala Klawang...dh smpi sini agak lega la sket...baru nampak dunia ni bercahaya...hik..hik..pastu ikot hiway LEKAS (Lebuhraya Kajang Seremban)...baru rasenye hiway nih...x penah jalan pon...rasenye baru siap coz dulu mmg ade LEKAS tapi dari Nilai nak ke kajang n KL la...belasah la baru pon baru la...janji LEKAS sampai rumah aku...hehe...jalan smooth n silky...sebab hiway baru kot tu yg x bnyk keta...x kuasa aku nak ikut KL-Seremban...misi berjaya untuk elakkan jem...Nilai...I'm back!!!...Ahaks :)

Picnic kt Air Terjun Sungai Kiol, Jerantut... 

 
Empat hari balik kg, x wat ape pon...membesarkan badan jek...hari isnin diorg ajak g mandi sungai kat  kt air terjun Kg. Sungai Kiol...aku on jek....masak2 dulu kt rumah, kul 3.30 ptg bertolak. Smpi dlm kul 4 ptg...cari port terbaik...bentang tikar...MAKAN TIME...lapor giler..mau x nye lunch kol 4 lebih...huhu...abih makan...apa lagi...terjun sungai la...hik...hik...tp Farish spoil plak...penakut air...puas aku n husband pancing dia mcm2...tp x jln....at last bw naik atas letak kt mak mertua aku...kitorg pon berendam balik...Dekat kul 6 ptg...balik rumah...ZZZZZZ...penat mandi...
* Husband aku yg seksis ngan Farish yg penakut air... 

 *Adik-adiks ipar aku...

0 comments: