Lame Dah Tak Naik LRT...

Entry nih adalah sambungan dari entry FRUST + RALAT + NAK NANGES....Pas kecewa x dpt nak amik exam aritu, kami wat keputusan g soping utk mengubat hati yg lara...SOGO la mane lagi...lagi pon husband aku sibuk nak cari kasut keje dia...so kitorg pon menuju ke SOGO...

Untuk memastikan pisang tak berbuah 2 kali ( x mo jem lagi...huhu) aku suggest kt husband aku g naik STAR LRT..."Menarik gak...lame dah x naik LRT nih", husband aku kate...kitorg terus g LRT Bdr Tasik Selatan n park kete kt situ...Lame dah x naik LRT nih....neves je rase...hehe...Pas beli tiket ke Bandaraya terus g tunggu train...Husband aku dah cam ruse masuk kg...maklumla jarang naik LRT...Sampai tren Sentul Timur terus kitorg naik...nak duduk ramai org...so berdiri je la...tercangak2 husband aku dlm tren...lawak pon ade, aku tengok... serupa org x penah naik tren....jakun semacam...

Sampai SOGO...g makan dulu  amik tenaga, nnt x larat n pusing...hehe...pastu adik ipar aku G-ra call nak jmpe... nak perkenalkan bakal tunang dia kt husband aku...jmpe kt Secret Recipe...makan lagi...dah org nak blanjekan...so orderla sphagetti....Not bad la bakal tunang G-ra tuh...satu opis...org Kelantan tp dah lame dok KL...so.slang dia pon x perasan sgt...abih beramah mesra, kitorg sambung balik soping kitorg....Hasil sopingan dapatla baju Farish, baju+seluar+kasut husband aku...utk aku...elek...x tau nak beli ape...

Nak balik of course la naik tren gak kan...beli tiket tunggu la kat tmpt menunggu tren Sri Petaling/Ampang... Elok je kitorg smpai tren Ampang pon smpi...berpusu-pusu org naik...husband aku tnye nape x naik tren tuh...aku kate..."Tren tu nak g Ampang, kite kene naik tren Sri Petaling"...senyap n angguk...tp muke cam x puas ati....Dia x tau ke dulu bini dia nih ngan LRT dah macam isi dan kuku...bagai aur dan tebing...x bleh dipisahkan...kekiranya dlm bab2 kenderaan awam nih aku master la...hehe...

Pastu datang plak tren Sentul Timur dari lane belah sane...Husband aku terus bangun, "Rugi kita x tunggu sebelah sane... dah sampai dah tren tuh"..."Tren tuh nak g Sentul la bang"...ooo yeke...wat neves je husband aku nih...aku pon same berdebar2 takut salah tmpt tunggu tren...hish...kalu aku xde nih maunye dia terjun pegi kejar tren sebelah sane...sepanjang naik tren tuh jenuh aku nak explain kt husband aku...mcm budak2...tu la...gara2 org jarang naik LRT...



2 comments:

ain.ya.nun. said...

sesekali nek lrt/komuter time deting adalah seronok kan kak? =)

psst: layout baru ea. santek

Mayiskandar said...

dak pink : tu la...rase cam time couple dolu2 jek...hehe...
jenuh cari layout yg simple...bleh la kan...janji pink...hehe