Bersosial di Bengkel MPK & FM...

Hari sabtu lepas setelah sebulat suara berbincang...akhirnya opis aku berjaya gak wat Bengkel Manual Prosedur Kerja (MPK) dan Fail Meja...Sebelum nih mmg dah ada ada wat MPK cume kene dimurnikan lagi je...Fail meja tuh mmg x pernah ada...masuk keje dulu pon blur2 je tak tau nak wat ape...tu la kepentigan Fail Meja...bile ada Fail Meja kita tau apa kerja yg perlu dibuat...jadi ianya mengurangkan arahan lisan dan dapat menjelaskan kuasa dan hubungan kerja...Disamping itu dapat mewujudkan keseragaman kerja dan memudahkan pertukaran kakitangan esp kt tmpt kerja yg rajin wat pertukaran staf mcm kt tmpt keje aku... kui...kui...dah macam penceramah dah aku nih...tp diri sendiri pon xde lagi fail meja...huhu

Aku, Dijah, Ika & Ema


Bengkel tuh start kul 9.00 pagi...Firstly kitorg dgr dulu taklimat ttg MPK & FM meja dari sorang pegawai yg mmg master dlm bab2 nih...At d same time ada satu group kt opis aku pon wat bengkel yg sama...so mase taklimat tuh kami combine la dgr taklimat...pas abih taklimat baru separate ikut jabatan masing2...


Macam biase..apa2 acara wajib amik gambar...hp aku xde mase nih...x tau mane ltk...tp selagi hati aku x berdebar2 maknenye hp aku masih dlm keadaan selamat:) so terpaksala curi gmbr dr hp linda...tq ek linda...Pas abih taklimat kitorg pecah kpd 4 group...aku satu group ngan linda n bos aku utk seksyen pulisiti dan media...tp disebabkan bos aku pegang 2 seksyen...so terpaksala kami berkongsi bos ngan geng2 khidmat pelanggan...best tul bos aku...staf dia sumenye pompuan belaka...anak dara dua org je...yg lain sume mak dara...termasukla aku:)

Tgh khusyuk wat MPK...

Yang baju hitam nie la tuan punye pic yg aku cilok tuh...tp aku yg tukang amik gmbr...

 Lastly...gmbr grouping...tp x cukup korum...credit to wahida coz amik gmbr nih dr hp dia...





4 comments:

Bittersweet Life said...

erkk...alhamdulillah..kenyang makan seharian kat bengkel ni..buat la lagi...leh mkn lagi...

psssttt:kak mai pakai uniform ekkk..same la...hahahahaha...larikkkkk

Mayiskandar said...

haha...tp baju akak ada belt besau tau....dia ada....haha

Bittersweet Life said...

tade...kak mai siap ade buckle tuuuuu

Mayiskandar said...

buckle tu yg mahal tuh...remuk redam dia tgk...kui...kui...