Rase Cam Tak Berbaloi Je Makan Kat Situ...

Semalam aku ngan opismate g la makan kat Restoran ayam penyet yang baru bukak kat Nilai...saje nak try ok ke tak...smpi sane ramai la gak org dtg mkn...tp still ade tmpt nak duduk...disebabkan kitorg ramai...7 org... terpaksala satu couple tuh mengalah dok kat meja lain...nak wat camne...korang dua org je...tp nak mkn kat meja 8 org...harusla ko kene dok meja lain...hehe

Ika & Atan...posing sebelom amik order...


Ni la...muke2 yg kepingin nak makan Ayam Penyet...termasukla aku

Model Ayam Penyet...Fendi & Aku

Nie la menunye...menu dia bukan ayam penyet je...ade udang penyet, bakso penyet, terung penyet, soto...macam2 adela kira2nya. Tapi harga makanan, bapak mahal...tak berbaloi ngan hidangan...Hidangan dia bukan satu set ngan nasi...kalau ayam penyet harga RM7.50 + Nasi putih RM 1.50 = RM9.00... mahal tp secoet jek...5 - 6 kali suap abis...sambal dia sedapla tapi pedas giler...Mase makan aku mintak la sup kosong coz aku tak reti makan kering je takde kuah...harus tercekik...tau x pelayan dia bleh kate ape..."kitorg xde sup kosong"...xde sup??? conpius aku...abis tuh kuah soto n bakso tuh bukan kategori sup ker? seb baik la linda order kuah asam sayur...pau la dia sket...  Kg. Jijan lagi best...harga murah n berbaloi...tp portion dia besar...siap tak abis makan lagi...leh share makan 2-3 org...

Nie adalah antara lauk yg kitorg order...jg tertipu ngan gmbr...nmpk cam byk je...tp ciput...yg atas tuh bakso penyet...bawah tuh udang penyet...tauhu n tempe...giler kecik...aku rase satu tauhu tuh ada kot dia potong pat belas...tempe pon comel jer... takpe la...nak try punye pasal kan...redha jela...pasni mayb pikir 2-3 kali kalau nak makan kat situ...huhu...bukan nak berkira...kalau mahal, makanan berbaloi takpe... Nak2 dpt org yg bela saka cam aku nih...kuat makan...hehe...macam biase xtvt bergmbar tetap diteruskan :)

Ema & Ika...air dia agak menarik la coz ade bende bulat2 tuh...
hape kenamanyer tah

 Lynda, Dijah (budak praktikal), Ema & Tikah

Atan selaku supervisor sedang beri penerangan kat staf dia...

 
 Org lain order air best2...aku tetap setia ngan air suam:)

4 comments:

Miss Lynda said...

semlm linda nye kena RM 17 ++...makan tghari je..nak nanges...18 bulan skali buleh la makan kat sana

Mayiskandar said...

mahal giler...nih confirm order gajah penyet nih kan :)...

Miss Lynda said...

bukan gajah...badak sumatera penyet..

Mayiskandar said...

haha....rase cam nak wat je 'GEMOK' tuh jadi penyet...