Farish Kene Chicken Pox...

Hari nie aku terpakse EL coz Farish kene Demam Chicken Pox. Actuallynye aku x expectla Farish nak kene demam campak dlm mase terdekat nih... hehe...bleh la plak klu nak demam kene expect dulu...Risik punye risik rupenye kt taska Farish ada budak yg baru pas kene Chicken Pox...No wonderla Farish pon terjangkit same. Seb baik la aku n husband dh penah kene mase bebudak dulu...so x la risau klu terjangkit ngan Farish.

Chicken Pox dh start nak byk...kene sapu krim bg kering

Dua hari sebelumnye Farish batuk plus seleseme gara2 minum cendol...So semalam aku n husband bw la g klinik nak mintak ubat...Doc klinik yg aku biase pegi nih mmg seorang Doc yg sgt concern ngan patient dia...Mase tgh check Farish dia terperasan yg perut Farish kembung semacam...aku sendiri pon x perasan sebenarnye...Pastu dia suh letak Farish kat katil nak tgk perut...elok je aku bukak pampers dia...Hah...tu dia...ada la dlm lima nam ketul biji2 air kt perut n bird Farish...belek2 punye belek...Doc tuh sahkan Farish dh terkene jangkitan Chicken Pox...Cian Farish, camner la aku bleh x perasan pagi semalam sebelum anta g taska...tapi seb baik la Farish x meragam.

So...atas advice Doc, dia x bg anta Farish g taska coz takut berjangkit...Of course la aku x hantar...sebelum Doc tu ckp lagi aku dh decide nk amik cuti esoknye...Pas jmpe Doc balik umah n bagi Farish makan ubat. Mase nak tido sepanjang malam Farish meragam coz badan dah start panas nak demam n biji2 air tuh dah nak kuar lagi byk kot. Pastu siap muntah kahak lagi...berkali2 gak la aku terjaga coz Farish meragam...ble anak x sihat nie...sgt susah hati...Tido pon x lena coz risau ngan condition dia...isk...isk

Tapi ble siang kenmain aktif semacam...x mcm budak demam langsung...terloncat sane sini...husband aku yg risau takut nnt mlm nk tido meragam...Tp mmg ye pon...mase aku tgh taip entri nih...ada la dlm lima enam kali Farish mengigau...dua tiga kali gak la jantung aku nih berdegup kencang...ape tak nye...kejap mengigau jadi otromen, abis aku di firenye... Jap lagi merepek x tentu hala...pastu pegang tangan aku sambil menggigil2... aku igtkan dh kene rasuk ke aper...adush!...Farish...Farish. Aku siap pandang atas bwh kot2 la ade 'sesuatu' yg x diundang....hish...minta2 di jauhkan...Husband aku dah terbongkang x sedar diri...sgt horror...huhu...Semoga Farish cepat sembuh.

9 comments:

Bittersweet Life said...

semoga farish cpat sembuh ye..cian die....

O said...

isk..kena cuti seminggu ni mai..Farish kena cuti dari taska sampai sembuh..

mOga Farish cepat sembuh yer

Mayiskandar said...

Lynda : tu la...mak dia pon kene kesian gaks:)

bonda : tu la...seb baik la kene tgh minggu..pastu esok plak mmg cuti...kiranye x la byk sgt kene apply cuti...

ann @ hatiberbunga said...

alalala.. ciannya farish.
untung dpt doc yg prihatin camtu. cepat tahu nya. klau x, sian kt budak2 lain, kan?

moga2 farish cepat sembuh ye!

Mayiskandar said...

Tu la...tu yg suke g klinik tuh...senang berurusan ngan doc yg prihatin...xde la nk cari untung jer...

Unknown said...

salam ziarah. anak i pun skrg tgh kene chicken pox..farish dah baik ke?

Mayiskandar said...

QasehAiris : Thanx coz sudi ziarah :)Musim CP kot skrg nih...belum baik sepenuhnya...kat kaki baru nak kering...makan 2 minggu gak kan naik baik betul2...

Ajulaa said...

patutla kak mai tak datang kursus. tukar shiff ngan huby ek? good2
team kita no 1 keseluruhan share ngan team abag Di.. :)

kak mai, ni link baru +s
http://lurveelivestorys.blogspot.com/

tak suke betul saya bile citer blog bawa merata... terutama nak membodek. huhu

Mayiskandar said...

azura : tu la...nk dtg kursus tp Farish x baik lagi...congratz la...rugi x g kursus...huhu

ooo...tuka link ek...patutla akak klik yg lame x leh...sape yg bw mulut tuh...jahat sungguh