Kipas Rumah Dah Rosak...

Hmmmm...dah seminggu x hapdet blog...nie sume gara2 bende alah nih...sampai xde mood nak hapdet blog...biar je la...Pas balik keje tadi...sesaje la ngadap laptop jap...hari ni bosan giler...hampir seharian aku x ngadap pc...pepagi lagi pc aku kt opis wat hal...x leh nak buka...itam jek screen...kebetulan ada budak IT masuk opis nak potosat, terus aku tangkap dia suh tgkkan pc aku...pas check lebih kurang...dia kate windows aku problem...kene install balik...huhu...so minta tolong budak opis aku anta pc utk repair... x tau ble siap...disebabkan byk bende yg nak kene settle+aku cam org giler ngadap pc yg x bernyawa, aku pon balik umah amik laptop...isk...isk...berkobar2 nak bukak emel nih...tp hampes...dok asyik loading jek...x kuar2 gak...tetap gak x leh nak wat keje...petangnye masuk meeting wakilkan bos aku coz dia cuti hr nih...dekat kul 5 baru abis...x sempat ngadap laptop...tu yg balik rumah aku terus bukak laptop...rindu banget:)

Tengah syok2 layan blog, tetiba datang cina nak betulkan kipas rumah aku...opss lupe nak kabo...kipas kt hall rumah aku tetiba x function...start last week lagi...x tau la nape...kipas rosak ke @ problem kt wiring...aku x arif plak pasal bab2 nih...husband aku pon 2x5 gaks cam aku...hehe


Cina tuh tgk check kipas aku...Farish boleh plak landing kat sofa...klu kipas tuh jatuh...tak pasal2 jer...

Check punye check...cina tuh kate wiring xde masalah...ok je...so...maknenye kipas aku la yg wat hal...cina tuh kate kene ganti ganti baru...itu kipas sudah out of service...kipas tuh warranty dia setahun...elokla tuh...nak dekat setahun terus rosak...padan muke aku...tuh la...sape suh beli kipas jenama x glemer...nih sume gara2 terpengaruh ngan tukang jual kipas tuh...macam2 janji manis dia tabur kat aku utk marketjan kipas dia yg x best tuh...kate kipas nih tahan lame la...sejuk la...angin sepoi2 bahasa la...akun husband pon terpengaruh...huhu...biasela...mase memula pindah dulu excited giler...nak yg cantik di pandang jer...gaya,mutu, keunggulan x dititik beratkan...ini la padahnye...duit pon kene kuar lagi...adus!!!


Cina tuh sudah kasi turun itu kipas...kipas dah xde...huwaaaa...
DUIT...DUIT...DUIT...

So dinasihatkan...kalau nak beli barangan letrik...make sure cari yg mmg betul2 diakui kehebatannya+bermutu...jgn tgk luaran jer...bukan nak suh cari yg branded je...coz ade barang yg name dia x la gah sgt...tapi performance dia sangat bagus dan diakui ramai...so sbgi pengguna...kita berhak memilih mane yg terbaik...SAYA MESTI PILIH:)

0 comments: