Aku...Dia...& Gitar...

Malam semalan tgh syok layan citer masam-masam manis (one of my favourite movies directed by P. Ramlee). Ni disebabkan abis sume channel aku pusing, xde satu pon citer yg best...hampes tul Astro nih...Husband aku plak tgh layan gitar....farish sibuk ngan thomas baru dia setelah dia pau ayah n ibu dia petang td kt Giant...cam tau2 je ibu n ayah dia dh dpt gaji...huhu


Tgh syok2 layan masam-masam manis tetiba aku aku dgr satu lirik lagu yg mcm penah dgr je...liriknye berbunyi begini ek...


Maizatul...Kau Gadis idamanku
Dua hati menjadi satu
Bila kita bertemu oh Maizatul

Maizatul...Gadis idamanku
Bila kan sampainya waktu
Kasih kita bertemu dalam cinta
Maizatul...

My husband dedicate lagu tu kt aku....Dan2 je aku rase sebak n terharu... lame dh rasenye x dgr dia nyanyi lagu utk aku...Mase time couple2 dulu rajinla kitorg berjamming bersama2 menyumbangkan lagu ngan suara yg sedia sumbang nih...hik..hik

Husband aku mmg suke main gitar...kekiranya salah satu hobi dia la ni...dulu dia ade band kt tempat keje kitorg...adela gak wat persembahan tp utk ofis kitorg je la..sekrg dh dh bubar...maklumla masing2 dh tua...beranak pinak...


. *Ni gmbr masa diorg tgh perform masa Majlis Santapan Sempena Konvokesyen ofis kitorg...Lawak giler..husband aku yg tgh2 tuh..diorg kene bawa lagu P.Ramlee..tu konsep baju pon ala2 zamam 60 an


Time couple2 dulu...ade satu mlm tuh tgh landing2 kt rmh sewa, tetiba husband aku call (dulu tunang la kan)..dia suh aku jgn ckp ape2 n dgr je...aku pon tunggula...rupe2nye dia dedicated lagu utk aku...lagu SO7-Buat Aku Tersenyum...apalagi tersenyum smpi telinga aku dgr lagu tuh...terharu giler...smpi ngantuk n siap lentuk aku dgr lagu tuh...seb baik dlm tepon...klu x harus dia kecik ati...hik...hik..anyway tqvm my dear...

Satu peristiwa yg paling aku x leh lupe...malam sebelum aku nak bersalin...malam tuh dlm kul 8 kot  aku n husband  layan jamming kt rumah nyanyi lagu ape tah...aku pon dh x igt...Org kalau tgh sarat2 pregnant g la mengaji ke bertafakur ke... aku bleh plak layan nyanyi ngan husband aku...(Mana aku tau aku dh nk terberanak masa tuh) Dlm kul sebelas lebih tgh syok2 tido tetiba aku rase cam air melimpah2 keluar kt seluar aku...air ketuban aku dh pecah!!!...menjerit aku panggil husband aku...disebabkan terlalu panic aku lupe nk tutup air kt toilet..Seb baik pas anta aku g spital husband aku balik rumah balik...klu x harus rumah aku dilanda banjir...hehe...pengajarannya....byk2kanla mengaji atau ape saje amalan yang baik mase tgh pregnant...Insyaallah berkat...Dan berkat ibu n ayah yang suke berjamming x tentu pasal...inilah hasilnye....mane tumpahnye kuah klu x ke nasi...hehe



*Farish pon sibuk nak main gitar gak cam ayah dia






2 comments:

Anonymous said...

wah..!soooooooooooo romantik.. i like.. bertuah badan.. moge bahagia hingga anak cucu..

Mayiskandar said...

tqvm...hopefully....doa2kan la ye:)