Hari Yang Sangat Penat + Tensen + Ngantuk...

Hari ini adalah hari yg sgt penat + tensen + ngantuk....aku pon x tau nape. Aku terjaga dlm kul 8.15 pagi...Besela kate weekend, mesti kene bangun lewatkan...pastu Farish merengek nak susu...so dlm mamai2 tu aku pon bangun wat susu...bagi Farish minum, aku pon zzzzzzzzz...tido balik, tapi tido2 ayam jek...sambil tido2 ayam tuh aku dgr mcm2 bunyi...sah...Farish punyer kejela nih...aku wat dek jela...pastu dlm kul 9.00 pg aku terjaga...Ya Allah...bertuah punye budak....bilik aku dah mcm salji turun....penuh dgn bedak...aku amik bedak kat Farish tgk dh kosong....korang bayangkan bedak Pureen botol besar tu sampai habis anak aku kejekan...penuh bedak kt lantai bilik aku....start la kesabaran aku nih tercabar....nak marah kaw2 pon bende dah jadi...farish bleh plak wat cam ala2 main ski tuh...hangin giler aku...penatla pasni nak sapu n mop.

Pastu aku turun bawah wat breakfast..arini aku wat cekodok bawang+kucai+udang...Lame dh husband aku ngidam nak mkn...sbg isteri mithali of coursela aku kene watkan...Elok je pas abis breakfast dlm kul 11.00 pagi aku trus landing depan tv n pastu tanpa sedar aku...zzzzzzzzz lagi...hehe...ngantuk gile...aku pon x tau ape yg aku dh letak dlm cekodok aku tuh...agak lame la gak aku tido sampai kul 1.00 tghr. Husband n Farish aku bolayan je...buatla ape pon...mate x leh nak bukak dah...Dlm kul 1 lbh aku terjaga tgk husband aku kt sebelah tgh layan Jin Notti...ala hero n heroin dia Mawi n Fara Fauzana...aku pon layan jela...Elok je abis layan aku pusing tgk husband n Farish dh landing....tido...cam take turn la plak...hehe

Elok anak beranak tu tido aku pon amik kesempatan  msk utk lunch..Tgh syok msk tetiba kakak  aku call nak datang rmh. Dia nk g Nilai Square nk beli kain so otw singgah rumah aku...dlm kul 2.30 kakak aku smpi husband n anak2 dia. Aku cadang nak msk nasi n mee goreng...lauk sume dh msk tinggal goreng mee je..Aku pon start la goreng mee ngan jayanye..abih masak aku try rase mee aku tuh...apsal rase cam nak muntah je...aku cium...la...mcm mee lame je...takkan nk bagi org mkn...confirm ade yg cirit-bitit nnt...terpaksala aku buang sume mee tu wpon rase sayang...huk...huk...penat je msk bersungguh2..at last kitorg mkn nasi jela..

Dlm kul 5 lebih kakak aku pon balik...Abis kemas rumah layan Digi Music Top 20 jap tp dh nak dekat abis...saje je nk tau sape no.1..n semestinye la Taylor Swift....asyik dia je no. 1...rasenye dh 3 or 4 week berturut2...seb baik lagu dia sedap...bagi Farish mkn nasi jap pastu mandikan dia...aku pon naik atas nk mandi...sementara nak mandi aku layan jap NB..tgk perkembangan terkini blog2 org lain...tgh syok2 layan tetiba Farish belasah NB aku ngan tali pinggang yg ntah mane x dpt...geram tul aku...last week dia jatuhkan NB dari meja..Aku kt dapur mase tu...bile dgr je bunyik yg mencurigakan aku trus g depan tgk NB aku elok je terduduk kt bwh...apalagi sopranos la jap suara aku...terkebil2 Farish tgk aku..cian dia..seb baik la NB tu ok...aku x tau la nape Farish jaki sangat ngan NB tuh...Farish jgn risau ibu ttp sayang Farish dari NB tuh...hehe...k la nk mandi dulu...percaya x aku blom mandi dr pagi td lagi...hik..hik....berakhirla kisah penat+tensen+ngantuk aku...

0 comments: