Angkat Kereta beramai-ramai...

Hari Sabtu lepas, aku n family pegi ke Parit Buntar, Perak untuk wedding cousin aku. Kitorg bertolak dalam kul 10.30 pagi. ok la jalan pon x jam even dah start cuti sekolah...Tgh bulan kot..tuh yg sume dok rumah gigit jari kot...aku je yg gigih nak berjalan walaupon ongkosnya dah nyawa2 ikan...x kisah la guna kan je dana yg ader...kad plastik tu selagi boleh digunakan, gunakan je...kui...kui...dpt gaji nnt jenuh nak membayarnye...huhu..

Dalam kul 1 lebih kitorg berenti jap kat R&R Sungai Perak coz kakak aku nak tukar baju...xkan nak pegi umah org kawen pakai jeans je kot...harus anak pak mail kene kutuk nanti...kalau kat KL bleh la wat lagu tu...Aku sebenarnya x pernah lagi berenti kat hentian nih coz jarang balik belah utara...Kalau ade wedding je baru balik...tuh pon bleh dikira dengan jari...lagi pon  rumah kt kg ayah aku kt Perak ni pon dah xde dah...kene jual coz xde sape nak duduk...kalau balik pon tumpang la rumah sedara2 yang lain ataupon tido je kat hotel coz x nak susah kan diorang...

Abis tukar baju, kitorang pon gerak la...nak keluar dari simpang R&R Sungai Perak tuh, tetiba jem plak..rilex lagi igt kan sekejap je...dekat 15 minit keta x gerak2 gak...aku start la hangin...tetiba dengar org bunyikkan hon...husband aku apa lagi...dan2 tu gak tekan hon...pastu sume kete tekan hon...tapi still x jalan2 gak...Husband aku terus kuar kete tgk ape jadi...Rupe2nya satu kereta sudah block itu jalan maa...Kat depan sekali lori besar, so dia x leh nak jalan...selagi lori tu x lepas, kete2 yg lain pon x leh nak jalanla...hampes sungguh tuan punye kete tuh...tau la kete Hyundai...tp agak2 la nak parking...adus...

Tunggu punye tunggu tuan keta x datang gak. lastly depa pakat beramai2 angkat itu kereta tolak ke divider jalan...Seb baik la ramai abang askar yang gagah perkasa....Husband aku, Nazril n Amat gelak x hengat dunia...padan muke tuan punye kete tuh...saper suruh ko parking ikut suke...mesti tuan punye kete tuh tuh tekejut tgk kete dia dah beralih arah ataupon tuan kete tu pon join sekali angkat kete dia coz kalau mengaku kete dia, confirm kene maki bertalu2. hik...hik...best part, bile aku lalu kt kete tuh...diorg letak tong sampah yg berlendir kt atas kete dia...hehe

0 comments: