Nasi Lemak+salad+nugget...

Lunch tadi aku masak nasi lemak...nasi lemak??? org masak nasi lemak pagi la...Actuallynye pagi tadi kitorg breakfast roti...mmg aku dh plan nak masak nasi lemak untuk lunch coz Farish plus aku kepingin nak makan nasi lemak...nak wat camne, kami nih pemakan nasi lemak tegar...pagi, petang, siang, malam nasi lemak pon xpe...hehe...aku tanye husband aku ok ke klu lunch nasi lemak...dia 'OK' jek...oraitla tuh kan


Sekali pandang nampak cam ok je nasi lemak aku nih...
Dua kali pandang cam ade yg x kene jek...
cube skroll ke bwh untuk tgk ngan lebih jelas lagi...
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Hah!!!!.....dah nampak dgn jelas...yg kaler hijau tuh adelah salad... memandangkan timun xde, yg ade cume salad je dlm peti ais aku. So, timun tuh aku ganti ngan salad...ok ke?


Pastu aku goreng plak nugget untuk ganti ayam goreng coz nak goreng ayam, ayam xde plak..Yg aku potong2 dlm pinggan tuh adelah nugget...hehe...ok la kan..janji nugget tuh asalnye dari ayam gak kan...


kalau mak mertua aku tgk aku masak merepek cam nih, confirm dari dulu lagi aku direject jadi menantu...huhu....merepek2 pon aku masak, husband aku siap makan 2 pinggan lagik...hik...hik...Aku klu bab masak merepek nih mmg terer...dulu time sekolah menengah, tingin nak makan tomyam...bukak peti ais yg ade cume sosej jek. Sayur, ayam, daging sume elek...ayah aku x beli stok lagi...x kisah la...nak makan tomyam punye pasal, aku masukkan sosej dlm kuah tomyam...pastu makan dgn jayanye...sedap ke?...sedapkan je...huhu

6 comments:

Bittersweet Life said...

hihih....ni bakat semulajadi kak mai....mix &match....

mRsauRa said...

x kesah la kaaaaan...yg penting apa yg kita masak hubby makan & perut kenyang....dak gitu???

babyblue said...

kreatip! ingatkan tahu goreng tadi ropanya nugget. :-p

Mayiskandar said...

lynda : u know me...suke masak merepek

kikin : tul tuh kak shikin...yg penting hubby kite knyg n x byk songeh...

babyblue : kreatip yg merepek...hehe

mRsauRa said...

tambahan: ha'ah la memula pon hengat yg dipotong2 tu tauhu...ahaks

Mayiskandar said...

boleh gak dianggap tauhu kpd peminat tauhu tegar...hehe