Masuk hari nie...dah 3 kali aku kene angkut taik...

Hari ini aku sgt hangin plus tensen plus sgt penat....bencik!!!!
Apa yg membuatkan aku hangin?

Sampai je depan rumah aku pas balik keje tadi, elok je aku tgk setepet bende yg membuatkan aku hangin satu badan...
Apakah bende itu?

Taik anjing!!!

Geramnye....masuk hari ni...dah 3 kali anjing berak kat depan rumah aku berturut2...kat tmpt yg same plak tuh...Punyela byk rumah kat Nilai nih...Apsal depan rumah aku gaks ko pilih nak berak?

APSAL????

Dan masuk arini gaks dah 3 kali aku mengangkut taik anjing...memula try siram pakai air...tak jalan...last2 aku terpaksa kutip pakai paper letak dlm plastik...geli...tau tak geli

Masuk je dlm rumah, aku ngamuk kat husband aku...pastuh siap buat spekulasi kate org yg sabotaj letak taik anjing tuh kt depan rumah aku...mental tak aku?Husband aku explain...nak wat camner...dah anjing tuh nak berak.
Apsal nak kene berak kat depan rumah kiter...byk lagi rumah lain dia boleh berak...tmpt yg same plak tuh, jawab aku balik...isk...isk...geram nih...

Husband aku explain lagi dgn nada cool coz tgk bini dia mental semacam jek. "Dah mmg habit dia camtuh...dia dah terbau taik dia, so dia berak la kat situ".

Yeke...bleh caya ke ngan penerangan husband aku tuh...musykil...musykil
"Abes tuh ape solution dia...klu camtu habit dia maknenye sepanjang tahun la kite kene angkut taik dia"...muke aku dah nak nanges nih...Siap la ko anjing kalu aku jmpe ko tgh berak depan rumah aku...mmg bebirat ko kene sebat...tau la nasib ko nnt...

At last husband aku amik clorox peluntur baju tuh...curah kt tmpt taik anjing tuh...abih satu botol plak tuh...

"Okey ke camtuh...confirm ke anjing tuh x berak lagi"
Husband aku jawab, 'Confirm... pasnih anjing tuh sure x berak lagi...
kalu x caya kerat jari abang nih".

Eleh...ok...takpe...kite tunggu esok...ada ke takde taik depan rumah aku...
Kalu xde kiranye berkesan la cara tuh...kalu ade camner?
Sanggup ke aku kerat jari husband aku????

7 comments:

Bittersweet Life said...

hahahahahahahh....kelakor la kak mai ni....anjing tu tau kak mai ni baik org nye..tak sanngup sebat dia sampai berbirat...cakap je...hahahah..kak mai cuba tabur serbuk cili kat tempat hanjeng tu berak..tak pon serbuk kari...nanti dia panas bontot, tade la berak dah....

Mayiskandar said...

hehe...tu la...cakap je lebih...klu depan mata confirm x berani...ish...geram same anjing itu....xpe...nnt akak try tabur serbuk cili ke kari ke...kurma pon bleh la...

ain.ya.nun. said...

anjing tak sekolah tu. sbb tu berak merata =p

Ajulaa said...

aduhai. pasal taik pun mau gado ka =P

kak mai, nak tanya, saya salu tak dapat bce entry kak mai in deatils, sebab life trafic dok situ.. ke gangguan kat shaye jek eh?

Pasal anjing tu. humm.. lotak minyak @ sabun biooo licin..... hak ahk.. adehhhhhhhh

::studio_FARUQ:: said...

haha...hadui...lawak btol laa citer kak mai nie...tergelak bace..pas nie pasang cctv laa ea.tgk anjing mane yg berak tu...dapat akak tangkap je...hantar kat jabatan alam sekitar...sabit kesalahan "membuang sisa toksik di kawasan larangan"....hikhik :-p

ann @ hatiberbunga said...

hehe.. betul la tu.
anjing biasanya suka berak kt tempat yg sama. tapi yakin ke clorox tu bleh menghilangkan bau feveret dia tu? hehe..

Mayiskandar said...

Azura : hehe...tu la x pasal2 akak marah norman sbb geram kt anjing tu.

Pasal life traffic tu, klu akak bukak xde la pulak dia appear...xpe nnt akak try tgk camner ek.

ku BUKAN aku : Akak siap nak jd mak guard lagi utk memastikan anjing tu x membuat onar lagi...agak2 org jbtn alam sekitar tuh hantar x akak g hospital mental:)

Ann : Setakat hari ni...takde lagi taik yg bertaburan kt depan rumah saya...blh dikatakan berkesanla clorox tuh...hehe...tp x tau la klu anjing tuh wat hal lagi..