MC 2 Hari...

Masuk hari nie dah 2 hari aku dok berehat kat rumah. Nie sume gara2 sakit mata aku yg semakin menjadi-jadi. Pagi semalam pegi klinik balik jmpe doc coz dua-dua mata dah terkene jangkitan. Disebabkan dua2 mata aku dah kene infection, so i was entitled to get 2 days leave (mc) starting from yesterday till today.

“Mata u dua2 dah kene infection, so ubat pon kene tukar la ye. I bg u eye drop utk siang n ubat sapu utk mlm. Klu tak ok jugak, hari rabu u dtg balik jmpe i then i buat surat refer ke pakar takut kene jankitan lain”. Doc tu ckp kat aku….Gulp…takut!!! serius ker doc? Aku tnye balik. Doc kate tak serius sgt.Cume bimbang takut kene jangkitan lain. Coz ade kes yg sakit mata smpi 3 minggu tak baik2. Adoi…mintak dijauhkan.

kondisi mata aku hari ini adalah bertambah baik. Mata dah tak merah menyala dah. Merah sket2 je la. Taik mata pon dah tak kuar pas bgn tido. Kira dah nak ok la tu kot. Esok aku kene g keje coz mc smpi hr nie jer. Lagi pon aku kene pegi ujian kelayakan utk temuduga pegawai tadbir esok. Hah!...nie la bende yg mendebarkan dlm entry aku yg lepas. Actually aku dpt surat temuduga sbg Pegawai Tadbir (Tetap) kat ofis aku nih. Sajer je try apply walaupon tau harapan utk dpt tuh adalah 0%. Nmpk sgt tahap konfiden yg rendah.huhu. Interview plak 26 hb nnt. Klu tak silap aku ade 5 org staf sokongan termasuk aku yg akan turut serta mase interview tuh nnt. The rest adalah pegawai2 kontrak.

Harapan aku? Aku takdela mengharap sgt pon. Sajer jer mencuba nasib. Klu ade rezeki, Alhamdulillah… Klu takde, takperla. Lagi pun aku pon tak konfiden ngan diri aku nih. Boleh ker aku jadi seorg leader yg baik. Diri sendiri pon huru-hara. Boleh ker aku jlnkan tanggungjwb yg diberi dgn sebaik2nye. Aku takut nnt aku takleh perform ngan baik sedangkan expectation diorg adalah sgt tinggi. Adoi…Do I detect the sound of inferiority complex here?

Mcm my ex-bos aku ckp kat dulu. Bos yg mane satu? Aku kan byk ex-bos. Ex-Bos Besar aku tanye dah bape lame aku keje. Aku ckp la almost 6 years. “Dah 6 tahun dah kejekan. So skrg bukan masenye utk u buat keje dah, skrg adalah mase to build up ur career. U mesti ade self confidence yg tinggi. Peduli ape org nak kate. Belasah jer”, kate ex-bos aku. Anyway, tqvm to my ex-boss for u support. Really appreciate it. Ape2 pon aku akan cuba yg terbaik dan selebihnye biarlah tuhan yg tentukan.



4 comments:

yaneebakar said...

chaiyok! good luck 4 ur interview. yakin boleh!

Mayiskandar said...

tyneedy : tqvm kak...tak taula ok ker tak...belasah jer nnt:)

Ajulaa said...

Good Luck Sis.
take care

Mayiskandar said...

azura : tenkiu...tenkiu