Open House Rumah Kami...

Alhamdulillah...usai sudah majlis open house rumah aku hari khamis hari tuh. One day b4 jamuan raya besar ofis aku. Gigih nak wat open house. Akhirnye termakbul gak impian aku n husband plus permintaan kengkawan nak aku wat open house. Minta maapla ye kalau ade yg terkurang or terlebey. Time kasih bebyk pd kengkawan plus jiran2 yg sudi dtg memenuhi jemputan kami. Minta maap bebyk gak klu ade yg kami terlupe nak jemput. Harap jgn kecik ati ek. 1st time buat. Kami just panggil member2 opis+jiran2 jer.


Klu ikut actual plan, kami nak wat Kenduri doa selamat plus house warming. Tp bile kire2 balik macam tak muat je rumah nak panggil sedara mara+jiran tetangga+kengkawan. So kami decide wat open house je dulu since bulan syawal pon dah nak abih.


Disebabkan gigih nak wat open house, aku amik cuti hari khamis tuh. Malamnye kul 3 pagi baru aku tido coz bz masak nasik impit n rendang daging. Kebetulan husband aku plak tak berapa sihat. Perut masuk angin+gastrik. So tunggang langgang la gak aku kat dapur sensorang.

Nie antara menu open house - Nasi hujan panas+ayam masak merah+dalca (prepared by Ayah aku), Baked Makaroni, Nasi Impit+Rendang daging+Kuah kacang, bihun goreng, karipap, dessert & Air Bandung.


Actually tak plan pon nak masak nasik. Bile aku suarakan hasrat aku nak wat open house, terus ayah aku kate dia nak masak nasik. Aku kate tak pela takut nanti papa penat. Dia gigih gak nak masak. Setuju je la. Kang kecik ati plak. derhaka tau:) Pastu air bandung pon dia nak wat. Mak aku plak offer nak wat kuah kacang. Org memberi kite menerima, tak gitu. Anyway thanks to papa & mama coz sudi masak utk open house rumah kami. Menu yg lain tuh aku masak tau. Jgn igt aku goyang kaki jer. Klu tak sedap mintak maapla ek. Saya budak baru belajar...hehe


Siyes aku tak teringat langsung nak snap gmbar. Yg ade pic makanan  yg tinggal ala2 jer. Esoknye bangun pagi, kaki cramp coz penat giler. Tapi gigih gak g keje coz ader jamuan besar hari raye kat opis. Mane bleh miss. Rugi tau. Rumah aku? tunggang langgang. Belum ade mood nak mengemas lagi...huhu

Nie je pic yg dpt di snap. Family aku. Time nih sume org dah balik dah


Disebabkan pic open house takde, aku letakla gambar jamuan raye opis aku...boleh la ek
 

6 comments:

.:. SyazMaa .:. said...

xajak pun... sedeylaaaa.... hukhukhukhuk ;/

Mayiskandar said...

Maa : ala...jgn la sedey. last minute plan. akak wat kecil2lan jek. Ajak member opis akak n member opis norman. Next time nnt akak jemput ek...1st time buat nih...

~emma~ said...

kak mai same time la kite buat open house kecil kecilan tu..1st time gak buat..huhu

Min Hamzah said...

cantik rumah ko mai n makanannye pun best..thanks atas jemputan itu...

Mayiskandar said...

emma : betulla tuh emma. hajat dihati klu boleh nak panggil sume kengkawan. tapi tak pandai nak bajet makanan. next time insya Allah, boleh panggil sume...

Mayiskandar said...

Ratu Ma'ajun : Ala...rumah bese2 jer...thanks coz sudi dtg...pasnih turn rumah ko plak ek:)