Tak Tau Nak Bagi Ape?

Esok adalah besday my luvly husband. Yang ke-32 rasenye. Dah tua dah husband aku nih. Nak bagi aper ek. Pale otak nih tgh blur tak tau nak wat aper…nak kasik aper…Adoyai!!!


Nak bagi present aper ek? Klu nk bg present of course kene kuar duit. Dah la tgh2 bulan. Dlm account pon yg tinggal nyawa2 ikan. Klu nak mintak kat husband, kang kantoi plak. Nak wat surprisela kononnye. Nak gune kad kredit pon kene mintak kat husband gak coz dia yg punyer. Aduh!!! Susahla mcm nih. Arituhkan abg kate nak watkan supplementary card utk kiter? Maner janji2 manis mu itu??? Klu tak dah senang nak soping beli present abg…Alasan jer tuh…sbnrnye senang aku nak soping+melahu tak tentu hala…hehe… Hish…tu la saper suh besday tgh2 bulan…kan susah


Ape susah….masak je la mknn kegemaran dia…betul tak? Bijak sungguh aku…hehe. Yg aku dpt discover makanan kegemaran husband aku adalah ikan patin masak tempoyak. Dpt lauk nih confitrm nasik seperiuk pon dia boleh abih. Nak masak ikan patin tempoyak tuh aku mmg tak pandai. Tapi aku leh surf resepi kt internet or call jer mak mertua aku tnye resepi. Sedap or tak sedap blkg citer. Tang ikan patin tuh boleh cari kat kedai.Tempoyak pon mmg bleh beli kat pasar. Yg jadi masalahnye adalah aku ngan tempoyak tak leh nak ‘in’. Mintak maaf bebyk kpd tempoyak lover. Aku mmg tak mkn tempoyak coz dulu aku ader kisah silam yg tragis ngan durian+tempoyak dan seangkatan dgnnye. Harap maklum. Nnt aku story ek. So, makenye cancel la nak wat xtvt masak memasak nih


Tahun lepas aku bg wallet kt husband aku. Tu pon sebab cian tgk wallet dia yg dah uzur. Wallet mase kawen. 3 thn dah pakai. So, aku berkobar2 la nak cr wallet baru utk dia. Kebetulan plak time tuh ade sale utk parkson card holder kt KLCC. Kakak aku jd member. Ape lagi kami pon menjalankan xtvt mengabiskan duit kat situ. Carik punyer cari jmpela satu wallet nie. Mcm berkenan, tp tgk harge boleh wat aku pengsan. Seb baikla utk member card dpt discount. Takdela byk mane pon tp ok la drpd normal price. Dana adalah korek saving account aku. Disebabkan nak beli wallet tuh jugak, smpi skrg saving account aku tak mau penuh2. Asal masuk jer duit, aku kuarkan. Asal aku kuarkan je, duit tu masuk. Tu badi namenye tuh…


Pastu tgh mlmnyer tunggula smpi kul doblas. Nak wat surprisela katakan. Husband aku dok lepak kt bwh tgk tv. Farish dah tido. Elok jer tepat kul doblas mlm, aku pon turun tungga slow2. hish…berdebar2 nih. Smpi sofa terus nyanyi lagu hepi besday… tapi rupe2 husband aku tido. Eeeeiiii….Bencik!!! baru nak wat surprise. At last aku letak je present tuh kat meja solek dlm bilik. Esok pagi barula dia perasan. Tersengih dpt wallet baru. Suke la tuh…

*Tahun nih takde idea n tak terpikir nak wat aper. Any Suggestion???

8 comments:

Bittersweet Life said...

bagi kasih sayang + adik payish ;))

Ajulaa said...

hik hik
tetiber setuju ngan Miz lYnda :)

Kebanyakan en somi faham.. n tak bape gemo hadiah2 ni kak mai..

cukup klu dapat masakkan makanan kegemaran dia.. ala-ala candle light dinner kat uma sekali ngan anak kan.. how ssuweet

Then kish pp, teman wat xtvt yang der suke ,, da cukup kot.. :)

bOnda said...

kasik neck tie bOnda ni jer mai..
100% silk
mOh pilih2
bayar 25hb ni pun takpeeee
=D

Mayiskandar said...

lynda : kasih sayang akak dh bagi dah..cume adik payish jer lum lagi...nnt akak pikirkan ...akak bernas gak cadangan tuh...

Mayiskandar said...

azura : tu la...ble akak tanye nak aper...dia kate tak yah bg aper2. tp kiter seagai iteri nie yg kengkadang over nak bagi itu...ini.

Ok gak masak tuh. Cume akak tak pandai msk patin tempoyak. Tp masak mende lain pon ok kan...

Ok...akak akan cube praktikkan yg zura ckp tuh...tqvm

Mayiskandar said...

bonda : agaks menarik gak...nnt sy g tgk balik kt blog bonda...bayar time gaji tuh yg lagi suker tuh...hehe

Ajulaa said...

hehehe. masak lain pun oke.. orang laki ni lagi suke kita masak.. plus jimat.. leh makan bape banyak kali n bape lama pongg =)

Mayiskandar said...

azura : Betul tuh...jimat pon jimatkan...Akak pon leh join makan byk kali...hehe